SEGUIM BEN ENGRESCATS!! 18-5-20

Hola Tramuntana!


Ja estem de tornada. Fa uns dies explicàvem i planificàvem la setmana i de cop i volta ens trobem engrescats en una nova setmana de feina i classes telemàtiques.

Espero que hàgiu passat un bon cap de setmana malgrat que les circumstàncies segueixen sent una mica complicades, i també que hàgiu aprofitat per desconnectar una mica i que tingueu forces per encetar aquesta setmana.

Com cada setmana, desitjo que vosaltres com les vostres famílies estiguin bé i gaudeixin d'una bona salut. 

Abans d'adjuntar-vos les diferents fotografies del repte de cap de setmana que m'heu fet arribar, us adjunto algunes imatges i vídeos dels vostres companys o companyes fent diferents activitats.

La Gisela ens mostra uns panets casolans que ha fet aquests dies de confinament. Tenen molt bona pinta!!


L'Aleix ens deixa algunes imatges que ha pogut anar fent aquest cap de setmana. Me n'alegro que les comparteixis amb nosaltres. Gràcies!!



L'Alexandra ha fet moltes proves amb les mascotes virtuals fins que n'ha caçat a una. Sí, sí... n'ha caçat una!!!
Gràcies Alexandra!!


Ara, les imatges més esperades... 
Gràcies a tots i totes els que heu participat i heu fet d'aquest repte una estona de diversió familiar.

Us presento les diferents obres d'art que he rebut, espero que gaudiu i se us escapi un somriure entre orella i orella.


#1 Família González Pi amb "Las meninas" de Diego Velázquez.




#2 Amalia Parfene amb " Women sitting on windowsill" de Paul Hedley.




#3 Amalia Parfene amb "Donzella rumana" de Franciszek Teodor Ejsmond.




#4 Família Clavé Vallès amb "El canviador de diners i la seva dona" de Quentin Mateys.

#5 Família Clavé Vallès amb "Noi i noia mirant la lluna" de Norman Rockwell.




#6 Família Clavé Vallès amb "La lectora anònima" de Carlos ARL.




#7 Família Mateo Castellvell amb "Músicos y cantante" de Fernando Botero.




#8 Família Baldó Forniés amb "Starstruck" Norman Rockwell.


 #9 Família Baldó Forniés amb "Niños comiendo uvas y melón" de Bartolome Esteban Murillo.




 #10 Família Domínguez Rodríguez amb "mujeres en la ventana" de Bartolomé Esteban Murillo.




#11 Dídac Narvaez amb "La jove de la perla" de  Vermeer de Delft.


#12 Dídac Narvaez amb "El pensador" d'Auguste Rodin.



#13 Oriol Cerezo amb "La jove de la perla" de  Vermeer de Delft.



#14 Asha Camarena amb "collar de espinas" de Frida Khalo.



#15 Mar Surroca amb "collar de espinas" de Frida Khalo.



#16 Aleix Casanovas amb "porter"



Fora de concurs però agraïts per la seva col·laboració...
#Mireia Espinet amb "Mare i filla" de Gustav Klimt




Ara li toca al jurat decidir el guanyador/a. Podeu votar en aquest enllaç les tres imatges que més us hagin agradat o les que trobeu més originals.



Espero que hàgiu rigut una estona veient les gran creacions dels vostres companys/es. Ara, toca anar per feina, us presento les diferents propostes de tasques per aquesta setmana.

PROJECTE:


Iniciarem la setmana fent una petita explicació del document que heu treballat aquest cap de setmana sobre els rius de la nostra comarca.

(Recordeu descarregar el document abans de començar a treballar)
CORRECCIÓ EN COMÚ A LA CLASSE VIRTUAL DE DILLUNS 18-5-20

El Drac Trac segueix ben perdut així que si coneixem els rius de la nostra comarca podrem ajudar a investigar per on pot estar situat el Drac.

Per acabar d'aprendre coses sobre hidrografia, us proposo fer la fitxa d'un riu, el que vosaltres trieu. Únicament haureu de seguir el model de fitxa que us adjunto. D'aquesta manera coneixerem el nom i característiques d'un munt de rius d'arreu.

(Recordeu descarregar el document abans de començar a treballar)
CORRECCIÓ EN COMÚ A LA CLASSE VIRTUAL DE DILLUNS 25-5-20
TASCA A FER ENTRE SETMANA (DEURES)


LLENGUA CATALANA:

A llengua catalana seguim treballant el lèxic amb els nostres scattergories i passaparaules, no deixarem de fer-los ja que és una manera d'aprendre lúdica i que us agrada força a tots.

Després de llegir algunes de les expressions escrites que heu fet aquest cap de setmana, us deixo una lectura amb la seva comprensió per poder treballar-la a l'aula virtual de dimecres.

(Recordeu descarregar el document abans de començar a treballar)
A TREBALLAR A LA CLASSE VIRTUAL DE DIMECRES 20-5-20
NO EL FEU ABANS SI US PLAU

CASTELLANO:

Hola chicos como quedamos en las conexiones de esta semana pasada las actividades para estos días nos servirán para trabajar la poesía y los adjetivos. Los dos temas en los que estamos trabajando desde hace unos días. 
Son unas actividades cortas pero aun así os daré un buen margen de entrega para que todos podáis hacerlas.
Ya sabéis que me las podéis hacer llegar a mi correo.


(Recordeu descarregar el document abans de començar a treballar)
ENTREGA 29/05/202

Esta semana para las conexiones no necesitáis ningún documento previo, ya explicaré lo que haremos el mismo día. 

Un abrazo fuerte.
Mireia 


MATEMÀTIQUES:

Us recordo amb aquesta imatge tots els conceptes sobre els polígons que hem treballat.

És perfecte per estudiar una mica i preparar-se per un petit qüestionari forms que farem el divendres vinent.


Per acabar de repassar us deixo una petita tasca que farem plegats el proper dimecres.

(Recordeu descarregar el document abans de començar a treballar)
A TREBALLAR A LA CLASSE VIRTUAL DE DIMECRES 20-5-20
NO EL FEU ABANS SI US PLAU

Us deixo un Jclic per si voleu practicar. Hi ha una part de les alçades del triangle que no hem treballat però tots els altres conceptes us sonaran.



LLENGUA ANGLESA:


Hello Tramuntana!

Here you have a Reading Comprehension about Mark’s summer course in London. You have to read the whole text and answer the questions for next Friday (22/05). You’ll see that the text uses the Present Simple and the Present Continuous tense (so it’s a great way to continue practising). Once you finish, you DON’T HAVE to send me your answers, because we’ll correct this activity together. You can use your computer or you can print the text and do it by hand, you choose!



Have a great week and take care!
George.

MÚSICA:

Primer de tot us adjunto el vídeo del repte del got que he anat rebent de tots vosaltres. Espero que us agradi el muntatge.



Aquesta setmana us proposo que acompanyem la cançó de TUSA amb PERCUSSIÓ CORPORAL. Primer apreneu els diferents ritmes i després practiqueu amb la música!!


Encara no m’heu enviat el vídeo cantant NO ENS DESDIBUIXEU?  I el RITME DEL GOT? Traieu-vos la vergonya de sobre i animeu-vos a mostrar el vostre vessant més musical!!  El meu correu és: jcampi@escolatabor.cat


RECOMANACIONS GENERALS:

Us recordo doncs la possible planificació setmanal de les àrees de llengua catalana, projecte i matemàtiques:
  • dilluns 18:  Explicació blog/Scattergories + correcció rius
  • dimarts 19: Kahoot +lectura expressions escrites+ Gartic.io (dibuix)
  • dimecres 20: Passaparaula lèxic + polígons+ lectura català
  • dijous 21: Kahoot+ dictat numeració mates +presentacions emaze
  • divendres 22:  Explicació blog+ Scattergories + forms polígons + Gartic.io (dibuix)
Kahoot dia 21/5/2020:   02839381

Ànims Tramuntana, seguim treballant i aprenent.
Salutacions.

Sergi